Få dine placeringer tilbage efter Pandaen og Pingvinen var forbi!

Oplevede du store fald i dine placeringer imellem 16 til 24 april?

Pinvinen blev “rullet ud” imellem d. 16 til 24 april, så hvis du har oplevet fald i dine placeringer i dette tidsrum, så har din hjemmeside sikkert være påvirket af disse opdateringer.

 

Ting du tyder på at du har været ramt…

1) Hvor du tidligere havde gode placeringer på ét specielt søgeord, og du efter denne periode pludselig forsvinder fra side 1 af Google og slet ikke kan finde din side mere.

2) Hvis du mister dine placeringer på alle dine søgeord og først finder din side igen nede på side 5 til 10 af Googles resultater.

3) Hvis du tjekker indeksering af din hjemmeside ved at skrive: “site:ditdomæne.dk” i Google.dk og der ikke kommer nogen resultater.

 

Hvor længe står dette på?

Der er ingen udmeldinger om, hvor længe disse straffe holder. Det tilrådes derfor at du laver nogle ændringer på dine hjemmesider, da disse straffe muligvis kan være permanente.

Vil du bede Google om at genoverveje straffen?

Hvis du mener at din hjemmeside er blevet straffet ved en fejl, så kan du skrive “genovervejelses meddelelse” via Google Webmaster Tools.

Men inden du gør det…

 

Ting du kan gøre for at gøre din hjemmeside mere legitim overfor Google:

Titler:

Gentag ikke dine søgeord i titlen, f.eks:

Tømrer|Tømrer mester|God tømrer|Pro. tømrer

 

Brug i stedet dit brand eller en klar og forståelig beskrivelse, f.eks:

HansenByg Klare Dine Tømrer Projekter, hurtigt og professionelt

 

Indhold / tekst:

Brug IKKE indhold på din hjemmeside der alt sammen er omkring det samme emne og som blot er skrevet for at fylde noget tekst på domænet, f.eks:

“Tømrer fra Odense” | “Tømrer mester i Odense” | “Din tømrer tæt på Odense”

 

Brug tid på at lave noget godt research og udgiv noget indhold der giver værdi for den søgende og søgemaskinerne, f.eks:

“Spar på el regningen ved at bruge energivinduer” | “Regner det ind? Så få os ud og lap dit tag” | “10 gode råd til at spare penge ved renovering af huset”

 

Søgeordstæthed:

Brug IKKE dit primære søgeord konstant i en tekst, f.eks:

“Tømrer i Odense. Vi hjælper dig med dit næste tømrer projekt. Vores Tømrer har mange års erfaring i tømrer faget og hjælper gerne med dit næste tømrer projekt…”

 

Brug i stedet for relateret og eller synonymer af dit søgeord i teksten, f.eks:

“Tømrer Olsen kan være behjælpelig med dit næste projekt. Om der skal sættes nye vinduer i eller du skal have et nyt køkken, så hjælper tømrermesteren dig. Få et uforpligtende tilbud nu”

 

Reklamer / bannere / affiliate:

Overfyld IKKE din hjemmeside med reklamer.

Fjern i stedet for fokus fra de mange reklamer over til noget værdigfuld indhold i form af gode tekster og grafik.

 

Google er blevet social!

Google er begyndt at tage de socialemedier meget seriøst og kigger derfor også efter dette på din hjemmeside. Husk derfor at gør det nemt for de besøgende at dele, “like”, bookmarke, twitte etc. dit indhold vhj. de Sociale knapper.

 

Interne links:

Brug IKKE dit primære søgeord som ankertekst konstant internt på din hjemmeside.

Brug i stedet for beskrivende og varierende ankertekster til at linke imellem dine sider internt.

 

Indgående links til din hjemmeside:

1) Hvis du opdager at nogle af de sider der linker til din hjemmeside er blevet smidt ud af Googles indeks, så er det en god ide at prøve at kontakte webmasteren og få dem til at fjerne linket til din side.

2) Byg herefter kvalitetes link (links fra relevante sider) for at styrke procentdelen af unaturlige links til din hjemmeside.

 

Gammeldags SEO = Èt søgeord og én landingsside:

Du skal IKKE konstant linke til den samme landingsside med det samme søgeord i ankerteksten, f.eks:

Tømrer|Tømrer|Tømrer

Der skal derimod bygges links med en god, beskrivende og varierende ankertekst, f.eks:

Find en dygtig tømrer fra Odense her|Vores tømrermester kan hjælpe dig, se mere here

 

Hvad skal en godt SEO firma hjælpe dig med?

 

A) Guide til on-site optimering:

Udforme en god guide til de ting der skal optimeres on-site på din hjemmeside. Her tager firmaet udgangspunkt i de nyeste undersøgelser og test på markedet.

B) Kvalitets links:

Fokuserer på at bygge naturlige kvalitets links, der alle kommer fra relevante kilder og som naturligvis er bygget manuelt.

Den 9 juni fik Casper Schneidereit lov til at lave et podcast om dette:

guide til svære kvalitets links til din linkbuilding

Du kan se podcastet her: http://www.antphilosophy.com/svaere-links/

C) Ingen links fra alternative kilder:

At firmaet ikke springer over, hvor “gærdet er lavest” og smider dine links ud via programmer og andre automatiseret tjenester, hvor man risikere at blive straffet efterfølgende.

 

D) Fokuserer på det gode indhold:

Et af de stærkeste og vigtigste områder er, at skabe kvalitets og værdifuldt indhold til din hjemmeside. Der kan også laves pressemeddelser og andet, der skaber høj værdi for din hjemmeside og brand.

 

E) Få dit budskab ud med videoer:

Videoer er og bliver et stort hit på internettet. Spred derfor dit budskab med nogle videoer der bliver uploadet til de store video sider så som: YouTube, Wimeo etc. Husk at få dit link med her.

 

F) Infografik / Billeder

Et billede siger mere end tusind ord. Selvom Google elsker tekst, så er det også en god ide at sprede sin viden og eller budskab via billeder og infografik, da dette kan virke som ringe i vandet og være en rigtig god måde at fange spændende links på.

Mikael Rieck fra http://www.antphilosophy.com/ twittede f.eks om dette den anden dag: 

Guide til linkbuilding via billeder

Se artiklen han henviste til her: http://kaiserthesage.com/images-link-building/

G) Sociale signaler:

Jo flere Facebook Likes, Twitts, Google Plus delinger, Bookmarks etc. du får, des mere legitim anser Google og andre søgemaskiner dig for at være.

 

Infografik:

Nedenfor her, finder du det du lige har læst i infografik-form.

Du er velkommen til at dele den ud i dit netværk 🙂

Du må også meget gerne smide en kommentar i feltet herunder.

Mvh.

Kristian Ole Rørbye

seotext.dk

 

infografik panda og pingvin SEO